JOGG Gezond Tussend’ooren

JOGG is een landelijke aanpak van gemeenten en lokale organisaties die zich richten op een gezonde leefstijl bij jongeren. Het doel van JOGG? Een toename in het aantal kinderen met een gezonde leefstijl.

De JOGG-aanpak is maatwerk. Iedere gemeente, ongeacht het aantal inwoners of de grootte van het probleem van overgewicht heeft baat bij de kennis en ervaring van het JOGG-netwerk. Gemeente Ermelo is al jaren actief op dit gebied. De gemeente Ermelo wil een samenleving waarin een gezonde leefstijl voor kinderen en jongeren de normaalste zaak van de wereld is.

Van 25 januari tot 22 februari 2021 starten we weer met de JOGG campagne Gezond tussend’ooren. We eten allemaal naast onze hoofdmaaltijden één of meerdere tussendoortjes per dag. De ene keer is het een stuk fruit, de volgende keer kan dit een koekje of handje met nootjes zijn.

Maar wat geef je nu eigenlijk aan je kleintje van 3 jaar oud? Kies je voor die aantrekkelijke zak met koekjes van zijn/haar favoriete stripfiguur of wordt het toch een appel? Voor veel ouders een lastige keuze. Je wilt het graag goed doen, maar weet niet altijd hoe dit moet. In de supermarkt en in de reclame worden zowel de ouders als de kinderen verleid met minder gezonde producten.

Met de campagne Gezond Tussend’ooren wil JOGG Noord-Veluwe ouders helpen om bewust en actief een andere keuze te maken, en dan bij voorkeur de gezonde keuze. Met deze campagne willen we ervoor zorgen dat kinderen ervaren dat het eten van groenten niet alleen gezond, maar ook heel lekker kan zijn. Er zijn mogelijkheden tot leuke excursies zoals een supermarktspeurtocht.

In 2018 is deze campagne ontwikkeld in samenspraak met diverse (landelijke) partners en de afgelopen jaren is deze met succes uitgevoerd in alle deelnemende gemeenten. In 2021 wordt deze campagne opnieuw uitgevoerd in alle samenwerkende gemeenten, zo ook in Ermelo. Dit doen wij niet alleen, maar samen met verschillende partners.

Benieuwd hoe je betere keuzes maakt en welke activiteiten die plaatsvinden in Ermelo? Houd onze social media dan goed in de gaten!